سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فلنج ساکت فولادی

 

فلنج ساکت فولادی چیست؟

فلنج ساکت فولادی حاوی شانه ای در قسمت داخلی فلنج است که به عنوان راهنما برای تنظیم عمقی که لوله در فلنج جوش داده شده عمل می کند. فلنج ساکت فولادی با قرار دادن انتهای لوله در فلنج تا زمانی که در مقابل شانه ساخته می شوند و سپس قبل از جوشکاری در محل ، 1/8 لوله را جمع می کنند. این عمل در ابتدا برای کاهش ترک به دلیل تنش های حرارتی در خودروهای فولادی ضد زنگ بکار رفته بود ، اما با گذشت سالها تبدیل به یک روش استاندارد برای نصب تمام فلنج ساکت فولادی (SW     فلنج) شده است.

فلنج ساکت فولادی در فشار از 150 به بالا و زمان بندی لوله 40 تا برنامه 160 وجود دارد. با تعیین برنامه لوله اطمینان حاصل می شود که شناسه فلنج ساکت فولادی با شناسه لوله برای جریان صاف روان مطابقت داشته باشد.

فلنج ساکت فولادی، دارای یک سوکت کوچک است. لوله از اینجا وارد می شود و در سوکت قرار می گیرد و می توانید آن را جوش دهید.

 

روی فلنج ساکت فولادی، شما باید برنامه لوله را مشخص کنید. برنامه لوله و سوراخ فلنج ساکت فولادی باید مطابقت داشته باشد تا چهره ای برافراشته وجود نداشته باشد ، هیچ گونه برآمدگی در قسمت پشتی وجود ندارد. تفاوت بین فلنج ساکت فولادی که دارای یک برنامه متوقف شده از برنامه 40 یا برنامه 80 است در این است که این سوراخ داخلی تغییر خواهد کرد بنابراین مطابق با سوراخ لوله است. این همان کاری است که شما می خواهید انجام دهید.

فلنج ساکت فولادی، به اختصار SWF شبیه به یک فلنج درپوش است ، به جز فقط یک جوش فیله به فلنج و لوله ساخته می شود. با قرار دادن لوله در داخل سوکت و برگشت لوله از بین 1/16 اینچ و 1/8 "لوله به جوش داده شده است. این کار برای جلوگیری از انبساط لوله در قسمت داخلی جوش در هنگام ترک خوردن جوش روی اتصالات است.

دو روش مختلف برای اطمینان از اینکه لوله هنگام جوشکاری از میزان کافی برخوردار است ، وجود دارد. اولین مورد با قرار دادن لوله به طور کامل در فلنج ساکت فولادی و علامت گذاری لوله است. سپس لوله را جدا کنید تا نشانگر 1/16 اینچ به 1/8 برسد و جوش را بسازید.

روش دیگر استفاده از ابزاری به نام فاصله است. شکاف فاصله ای بهاری است که بین لوله و فلنج نصب شده است. استفاده از شکاف هنگام طراحی سیستم لوله کشی باید در نظر گرفته شود. دلیل این امر با گذشت زمان است ، ممکن است شکاف خود را از فلنج ساکت فولادی جدا کرده و به سمت پایین فلنج ساکت فولادی حرکت کند.

کاربرد فلنج ساکت فولادی:

فلنج ساکت فولادی در ابتدا برای لوله های با فشار بالا با قطر کوچک طراحی شده بودند.

از فلنج ساکت فولادیمعمولاً در اندازه های کوچکتر لوله های فشار قوی استفاده می شود. این فلنج های لوله ای با قرار دادن لوله در انتهای سوکت و اعمال جوش در قسمت بالا وصل می شوند. این کار باعث می شود که یک سوراخ مته سوراخ شده و جریان بهتری از مایعات یا گاز درون لوله ایجاد شود. روی فلنج های لوله ای با هاب مشخصات خاصی را منتشر کرده اید که از 1/2 "از 24" متغیر است. فلنج ساکت فولادیرا در کلیه مقادیر مواد ، مشخصات و اندازه ها ارائه می شوند.