سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیر توپی فولادی

 

 

کاربرد شیر توپی فولادی

اگر با هر نوع سیستم پردازش مایعات کار کرده اید ، با شیر توپی فولادی و کار مهم آنها باید آشنا باشید. دریچه های شیر توپی فولادی ، دریچه های چهار چرخه ای هستند که اغلب با طرح های تمام عیار ساخته می شوند. این بدان معنی است که شیر توپی فولادی می توانند جریان را به طور کامل متوقف کرده و در هنگام باز شدن مانع جریان شوند. این با توجه به سرعت جریان شیر توپی فولادی و فشار برای برنامه مهم است. فولاد ضد زنگ یکی از قوی ترین و مقاوم ترین مواد در خارج از کشور است که دارای فشار درجه یک و مقاومت در برابر درجه حرارت است. در مورد شیر توپی فولادی از جنس استنلس استیل کاربردهای زیادی وجود دارد ، اما در این مقاله ما به برخی از رایج ترین آنها می پردازیم. اما اولا ، چه چیزی باعث می شود فولاد ضدزنگ بسیار خاص باشد؟ 

فولاد ضد زنگ به کا رفته در شیر توپی فولادی چیست؟

دلیل استفاده شیر توپی فولادی از جنس استنلس استیل این است که این ماده فوق العاده است. نسبت به چدن ، آهن چدنی ، برنج و مس نسبت به درجه فشار و تحمل دما سخت تر است. فولاد ضد زنگ شیر توپی فولادی در بسیاری از جبهه ها با فولاد کربن رقابت می کند ، اما با مقاومت در برابر خوردگی ، آن را با یک مایل ضرب می کند. به همین دلیل ، برنامه های کاربردی برای شیر توپی فولادی از جنس استنلس استیل معمولاً در یک یا چند منطقه (خوردگی ، دما ، فشار) خواستار هستند  .  

 

فولاد ضد زنگ ماده فوق العاده ای است که ضرب و شتم دشوار است ، اما یکی از مهمترین اشکالات آن است: قیمت. جهش قیمتی بزرگی از شیر توپی فولادی به شیرهای فلزی وجود دارد ، اما این امر ضروری است! جهش قیمت با افزایش کیفیت از ماده به ماده دیگر منعکس می شود. فولاد ضد زنگ با داشتن تحمل فشار بالا ، محدودیت دما و مقاومت در برابر خوردگی بهترین گزینه است.

همه فولاد ضد زنگ مساوی ایجاد نمی شوند! چندین درجه از جنس استنلس استیل وجود دارد که رایج ترین آنها 304 و 316 است. این اعداد در شیر توپی فولادی نمایانگر ترکیب شیمیایی مواد بهکار رفته در شیر توپی فولادی است که حداقل 50? آهن و 10? کروم بدون در نظر گرفتن درجه تشکیل شده است. به طور معمول ، در شیر توپی فولادی هرچه کروم بیشتر در مخلوط باشد ، مقاومت در برابر خوردگی بیشتر می شود. 304 فولاد ضد زنگ به دلیل افزودن نیکل در مخلوط نسبتاً خوب در برابر خوردگی مقاومت می کند. 316 فولاد ضد زنگ برای محیط های سخت مجهز تر است. شیر توپی فولادی از نیکل بالاتری برخوردار است و ماده ای به نام مولیبدن به مخلوط اضافه می شود. هر دو نیکل و مولیبدن با کروم کار می کنند تا آلیاژ نسبت به کلریدها که در محیط های که شیر توپی فولادی استفاده می شود، مقاوم تر شود. شیر توپی فولادی ساخته شده از 316 استیل ضد زنگ برخی از مقاوم در برابر خوردگی هستند که می توانید پیدا کنید